Jak założyć konto w niemieckim banku?


Przekonałem się na własnej skórze, że założenie konta bankowego w Niemczech trwa chwilę. Jakież było moje zdziwienie, gdy poszedłem do Sparkasse, aby założyć rachunek bankowy. Dostałem jednoznaczną odpowiedź - przyjdź pan pojutrze, dziś już nie ma miejsc.

Ale z drugiej strony pomyślałem - no dobra. Skoro każą przyjść pojutrze to się zjawię. Jak pomyślałem, tak zrobiłem. W międzyczasie zastanawiałem się nad tym, dlaczego tutaj w Niemczech istnieje podobny system co w Anglii. Tam na konto w banku także trzeba czekać.

Z perspektywy czasu twierdzę, że to ma sens. Takie umawianie się na terminy jest dobrym rozwiązaniem. Dzięki temu nie ma kolejek w bankach czy innych urzędach. Serio. Wychodzi na to, że to w Polsce mamy zacofany system numerkowy. Sam proces założenia konta bankowego w Niemczech jest krótki, trwa około 15 minut i potrzebny jest jedynie dowód tożsamości.

Meldunek nie jest potrzebny


Spotkałem się wśród znajomych ze stwierdzeniem, że aby założyć konto w banku w Niemczech potrzebujemy mieszkać na terenie DE. Być może kiedyś tak było. Nie wiem. Obecnie wystarczy dowód osobisty, nic więcej.

W przypadku, gdy mieszkasz na terenie Polski, będziesz musiał się pofatygować do oddziału banku w ciągu dwóch tygodni. Tyle trwa przygotowanie karty płatniczej wydawanej do każdego rachunku bankowego. W przypadku adresu niemieckiego, prawdopodobnie przynosi ją listonosz.

Nie wiem jak jest w przypadku, gdy nie chcesz mieć karty płatniczej. Obstawiam, że można ją zawiesić. Jednak w większości przypadków jest to bez sensu, bo konto w banku i tak jest płatne. W moim przypadku jest to 3 euro miesięcznie. Czyli nie tak dużo.

Rachunek w niemieckim banku jest wymagany


Teoretycznie możesz podać swojemu pracodawcy polski rachunek w EURO. U mnie jednak się upierali, by założyć konto bankowe w Niemczech. Chodziło głównie o sprawy podatkowe. Niech im będzie..

Na koniec zaznaczę tylko, że założenie rachunku bankowego w Niemczech jest całkowicie bezpłatne i warto od razu wpłacić na niego około 10 EURO, aby nie wpaść w debet na początku - dopóki nie wpłynie na konto Twoja pensja, może pobrać opłatę za użytkowanie konta i pojawi się debet.

Będzie mi bardzo miło, jeśli postanowisz skomentować publikację! Wszystkie komentarze są przeze mnie czytane i staram się w miarę wolnego czasu odpisywać na wszystkie wasze komentarze. Dziękuję za poświęcony czas!