Dlaczego warto skorzystać z pomocy agencji pracy tymczasowej?


W ostatnim wpisie opisałem pokrótce moją historię związaną z pierwszą pracą w Niemczech. Przyznam szczerze, że miałem dużo szczęścia. Oprócz szczęścia, znałem już język niemiecki na poziomie komunikatywnym, co na pewno przyłożyło się do pozytywnej rekrutacji.

Jak już wiesz, skorzystałem z pomocy agencji pracy tymczasowej. Jest ich w Niemczech pełno - większość obsługuje rejon całych Niemiec - jest to ewidentnie zaleta, którą możesz wykorzystać. Ja doskonale wiedziałem, gdzie chcę pracować (miasto).

Agencje pracy tymczasowej pomagają chętnie Polakom: dokumenty zostały przetłumaczone profesjonalnie na język niemiecki, starano mi się wszystko wytłumaczyć tak, abym mógł jak najwięcej zrozumieć (przypominam, że znajomość języka na poziomie komunikatywnym != znajomość słownika).

Prawda jest taka, że Niemcy nie chcą pracować za minimalną krajową (8,50E lub 8,20E). Dla niektórych z nich jest to wręcz trudne do zrozumienia. Jako, że dla Polaków 1000E/msc to dużo, chętnych nie brakuje. W moim miejscu pracy pracuje kilku Polaków - nie miałem jeszcze styczności pracować z nimi. Główny powód to praca zmianowa - każde z nas jest na innej zmianie. A szkoda, bo dzięki temu można zredukować koszt związany z dojazdem do miejsca pracy (przy założeniu, że wszyscy dojeżdżają i mieszkają niedaleko siebie). Liczyłem, że tylko na tym mógłbym zaoszczędzić około 100E/msc. To dużo.

W międzyczasie, miałem kilka telefonów od agencji pracy, z którą się związałem. Proponowali mi przejście do innego miejsca pracy, ale odmówiłem. Powód: tu, gdzie jestem jest mi dobrze. Świetna atmosfera, ludzie kulturalni i przede wszystkim mili.

Agencje pracy tymczasowej posiadają setki ofert dla osób, które nie znają języka. Wymieniałem je już ostatnio, ale warto je w tym momencie przypomnieć:
  • komisjonowanie
  • praca na produkcji
  • praca na magazynie
  • sprzątanie

Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki w DE to załap się do jakiejkolwiek roboty. Z czasem bliżej poznasz język i ten rynek pracy. To z kolei pozwoli Ci na zwiększanie swoich kwalifikacji zawodowych, a efektem tego będzie zwiększenie dochodu.

Ewidentnym plusem współpracy z agencją jest możliwość szybkiego rozpoczęcia pracy. Znam przypadki znajomych, którzy pracowali w ciągu 5-7 dni od momentu zgłoszenia się. Ja miałem nieco więcej szczęścia - pracowałem już na trzeci dzień.

Kolejna zaleta to niewątpliwie kontakt z pracodawcą. Z racji tego, że agencje mają podpisane umowy z pracodawcami, to oni zajmują się całą papierologią oraz szukaniem Ci pracy - w związku z tym, nie musisz na własną rękę roznosić CV. Poza tym, jeśli nie znasz na tyle języka, aby udać się sam do pracodawcy, możesz zostać źle odebrany. Pamiętaj, że jakiekolwiek podstawy zawsze warto znać.

Agencja to nie tylko zalety, ale także wady - podpisujesz umowę o pracę, która obowiązuje maksymalnie przez 6 miesięcy. Po tym czasie albo zostajesz u pracodawcy, albo Cię zwalniają i szukasz pracy w innym miejscu (chociażby przez agencję).

Przyznam się, że w ostatnich dniach rozpocząłem szukanie kolejnego miejsca pracy. Nie dlatego, że się boję. Bardziej z chęci rozwoju osobistego - chcę się dalej uczyć języka, rozmawiać jeszcze więcej i lepiej z kolegami/koleżankami z pracy. Wyszlifowanego języka nikt mi nie zabierze. A znajomość języka obcego w tym momencie to minimum, jakie jest wymagane w części ofert pracy za granicą.

3 komentarze

Write komentarze
Unknown
AUTHOR
3 lutego 2016 01:31 delete

Napisz coś więcej o agencji, o swojej wykonywanej pracy jeżeli mogę Cię o to prosić :)

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
4 kwietnia 2018 00:53 delete

Ja poszukuję praca szczecin tymczasowa i jest to niestety dość ciężkie. Nie ma zbyt wielu ofert na rynku, próbowałem także poprzez agencję, niestety bez skutku.

Reply
avatar
Beti
AUTHOR
31 grudnia 2020 06:34 delete

Witaj, obecnie jestem w Niemczech i muszę znaleść prace- czy możesz polecić jakaś agencje pracy?
Pozdrawiam

Reply
avatar

Będzie mi bardzo miło, jeśli postanowisz skomentować publikację! Wszystkie komentarze są przeze mnie czytane i staram się w miarę wolnego czasu odpisywać na wszystkie wasze komentarze. Dziękuję za poświęcony czas!